В сферата на здравето, постоянно се пораждат нови съвети и идеи, даже понякога много от тях си противоречат. Че трябва да ядем това повече от 3 пъти на седмица или, че олиото от този вид не е полезно и още много подобни.

Това, което ни дава фибрата не е един от тези „модни съвети“, които се раждат днес и после изчезват. Предимствата да я включим в нашата диета са повече от научно доказани. Каня ви да разгледаме предимствата от фибрата, които ни разкриха учените и да изпитате ползите от тях вие самите.

Да прибавим фибрата към нашето ядене е извънредно важно. Една диета богата на фибри, не само предпазва от болести и проблеми като запекът, но и помага да контролираме килограмите.

Да добавим нужните количества фибри към нашето меню е оръжие срещу най-срещаните болести в наше време, където стресът и „бързите храни“ напредват правейки опустошения.

Фибрата е съставна част от точно определени растителни храни, които притежават свойството да преминават по храносмилателният тракт на човека, без да бъде абсорбирана. Това свойство я прави да освобождава важни функции в организма, между които помага на останалите храни да преминават през червата и улеснява бързото им освобождаване. Това е възможно, защото храните богати на фибра задържат по-добре течностите. Причина, по която помагат регулирането на движението на храната в червата и така предотвратяват запека.

Фибрата е нискокалорична, след като неможем да я абсорбираме, неможем и да я израсходим като енергия.

От химична гледна точка, фибрите се делят на пет главни променливи: целулоза, хемицелулоза, пектин, лигнин и слепващи. Между тези пет, също можем да отличим две големи групи: разтворими и неразтворими.

Минималното количество фибри, които трябва да консумира човек дневно са 30 грама. Това количество може да се достигне с консумацията на различни храни като зеленчуци, плодове (да са с кората) и зърнено-житни култури. Тези храни, които имат толкова много фибри разтворими и неразтворими, трябва да присъстват във всяко хранене. Също така да се пие достатъчно вода за да увеличи тяхният полужителен ефект.

Препоръчително е да започнете с умерено количество фибри и после постепенно да увеличавате, за да избегнете нежелани неудобства.

Със сигурност цялата тази информация ви е пояснила в много аспекти какво трябва да знаем за фибрата, но във същото време ви е провокирала нови въпроси и съмнения. Не се притеснявайте, в следващите теми ще разгледаме по-подробно включването на фибрата в нашето меню.

fashionmix.eu%20