По принцип всеки се опитва да се грижи за себе си. Да се храни здравословно, да се спортува, да се поддържа активен. А, ако не сте претенциозни към вкусовете, предпочитате версиите Light, 0% мазнини или 0% захари. В крайна сметка какво повече се иска освен да се храним добре и здравословно. Проблемът е в това, че да се храним здравословно е все по-труно.

Всеки ден излизат нови рецепти и добавки: „био“ кисели млека, храни с омега (3, 6, 9), сокове с всички видове витамини, пресни млека с калций, желязо, цинк, от всичко. В крайна сметки ги купуваме.

Последната новост в етикетите на храните е обещанието, че съдържат нула процента тансмазнини. Накрая сме доволни, купуваме си пакет чипс, изяждаме си го до един, чуствайки се не толкова виновни докато си мислим: нула процента трансмазнини.

Но какво са трансмазнините? Са нещо, което преди храните съдържаха, а днес не? А можеби е нещо, което никога не са съдържали храните и е фалшива реклама за да мислим, че се храним „по-здравословно“? За да си поясним тези възникнали въпроси има само едно решение:  да изследваме света на трансмазнините.

Да започнем от самото начало: Какво е диетична мазнина?

Диетичните мазнини са тези, които се намират в храните и са природна част, от която и да е здравословна диета. Основните компоненти на диетичните мазнини са мастните киселини. Всички диетични киселини садъежат една смесица от наситени мазнини и ненаситени мазнини. Видът на мастните киселини, които преобладават определят дали една мазнина ще е в тешно състояние или в твърдо състояние и се характеризира дали ще са наситени или ненаситени.

Мазнините с животински произход както са говежда суроватка, животинска мас и растителните масла (като масло от палма, плодът на палма и кокос) имат твърда консистенция на стайна температура, съдържат по-високи нива на наситени мастни киселини. Затова се считат за наситени мазнини.

Олиотата от соя, царевица, семки от памук и други растителни имат течна консистенция на стайна температура и съдържат по-високи нива на ненаситени мастни киселини. По тази причина се наричат ненаситени мазнини.

Трансмазнините са ненаситени мастни киселини, които се формират, когато растителното олио се обработи и се трансформира в по-твърдо или в течно, което по-плътно. Този процес се нарича хидрогенация. Въпреки, че има също трансмазнини и в натуралните храни, като някой меса и млечни продукти.

Кои храни съдържат трансмазнини? Трансмазнините присъстват в различни количества в едно разширено разнообразие на храни. Например, голяма част от храните направени на основата на олиота частично хидрогенни, като печени, пържени и маргаринът. Голяма част от трансмазнините идват от обработените храни и само 1/5 от трансмазнините в нашата диета са от животиски източник.

Причината поради, която се присъединяват трансмазнините в храните след хидрогенерация, процес, които превръща течното олио по-плътно или плътно, е за да се постигнат висококачествени хранителни продукти: продукти, които издържат по-дълго време и имат по-добър външен вид.

Трансмазнините се използват като заместител на мазнините за печене и пържене, които съдържат по-високи нива на наситени мазнини. Например като говежда мас, мас, растителни масла от палма, плодът на палма и кокос.

Препоръчвам ви да замените маргарина с масло, тъй като маргарина съдържа трансмазнини и човешкият отганизъм се нуждае от 7 години за да ги разтвори. следващият път като решите да си купите маргарин, пак се замислете.

Надявам се да ви е била от полза тази информация.

fashionmix.eu%20