Ако си от тези, които ходят на фитнес и когато инструктора ти покаже упражнения за загряване  и ти се мръщиш… тогава продължи да четеш.

Загряването е необходимо. Да повторя ли? НЕ-ОБ-ХО-ДИ-МО.  Нужно е преди да започнеш да спортуваш, няма значение какво. Зависейки от спорта е различна интензивноста и времето за реализирането на загряването.

Трябва да се загреем, за да адаптираме нашият организъм на физическото уселие, на което ще го подложим. Ако искаме да получим максимум от него, трябва да задействаме серия от механизми за да приспособим кръвообращението, мускулите, нервната система, дихателната система и да подготвим организма за физическото натоварване, на което ще го подложим.

Да не загреем преди тренировка, означава да подложим тялото на драстични промени, които могат да провокират различни контузии. Например, травми на опорно-двигателната система (навяхване, скъсване на жила, мускулно съкращение у т.н.) и травми на дихателната система (внезапно повишаване на честотата на сърцебиенето, дишането и кръвообращението).

Заграването е от голяма полза. Подобрява ефективноста, като: дава сила, издръжливост, скорост, гъвкавост след едно правилно загряване.  Подобрява личната мотивация и концентрация, помага за повишението на мускулната и телесна температура. Предотвратява контузиите и подобрява координацията, ритамът и вниманието.

Както разбрахме по-горе от прочетената статия, че е много важно да загреем преди да отидем на фитнес, да бягаме или какъвто и да е спорт.

fashionmix.eu%20