За да се чустваме добре е важно и основно да прибавим нужната храна в нашето меню/диета. Важните елементи са много, но има един минерал, който не бива да липсва: желязото.

Този минерал е много важен за да постигнат едно добро насищане на кислород нашите тъкани, защото е част от хемоглобина. Има два вида желязо: едното можем да набавим от растенията, а другото от животните. Разликата е, че растителното се абсорбира по-малко от животинското.

Липсата на желязо в човешкият организъм може да бъде проблем в бъдеще и затова трябва да знаем, кои са храните богати на желязо.

Едни от тях са мидите, те имат до 24 мг. желязо на всеки 100 грама, повече, от което се нуждаем дневно. Друг много познат елемент са интегралните зърнени храни. Препоръчва се тяхната консумация с прясно приготвен портокалов сок.

Вътрешностите на животните са отличен източник на желязо и шушулковите зеленчуци като соя на шушулка и леща, също са полезни и за предотвратяването на анемиа. Зеленчуците като спанак, бяло цвекло, зелени зеленчуци предлагат голямо количество желязо. А, разбира се и месата като телешко, пиле, риба, пуешко, свинско и други, които също са богати на този минерал.

fashionmix.eu%20