5Когато сядаме на масата и се изправяме срещу една чиния с храна, не винаги сме в същата диспозиция. Много пъти си изяждаш всичко, защото твоят стомах го изисква, след толгова часове без храна. А друг път си дояждаш всичко само защото е твоята любима храна.

 

Тук е разликата. Едно е да си гладен, друго е да имаш апетит и съвсем различно нещо е да имаш желание да се храниш. А в най-лошият случай, просто навикът да се храним само, защото нямаме какво друго да правим.

Затова, понякога не си даваме възможност да разпознаем кои са подходящите моменти за хранене. А както сме свикнали да се храним през целият ден, не оставяме нашето тяло да ни даде знак, кога наистина е час за хранене.

Ако това, което търсиш е ефективна диета, първото, което трябва да направиш е да чуеш когато твоят стомах го изисква и да не обръщаш внимание на твоят импулс “просто да си хапваш нещо”. Също не е хубаво да се храниш само, защото е време за ядене и нямаш друг избор.

Това са синптомите, които ти показват, че наистина си гладен/а:

Леки или силни шумове от стомаха ти

Болка в стомаха, чуство за „празно“

Виене на свят и болки в главата

Изтощение и липса на енергия

Раздразнителност

Затруднение при концентрация

 

Не е нужно да стигнем до тези крайности за да седнем и да се нахраним. Също така, не всички имаме едни и същи синптоми.

Това, което наистина е важно, е да се научим да усещаме кога наистина е време за ядене и кога да спрем: само слушай твоят стомах и той ще ти подскаже кога е време за хранене и можеш да се нахраниш без да чустваш вина, че ще качиш някое килце.

А ти знаеш ли кога наистина си гладен/а?

fashionmix.eu%20